Alla inlägg under oktober 2012

Av derdour - 31 oktober 2012 14:51

 

Av derdour - 31 oktober 2012 14:17

Japp i dag oxå men vart inget rida på Lavina tyvärr men 2 ggr nästa vecka i stället. Jipppiieeee!


Får träffa de andra goa hästarna i allafall.

 

 


GULA KULAN
     

Av derdour - 31 oktober 2012 11:10

Lånad text fr BLONDINBELLA.SE

 

Jag fick flera mail igår kväll om att Alexandra “Kissie” hade skrivit om min kropp (här kan ni läsa) och att ni ville att jag skulle kommentera det. Jag tror att ni vet att jag inte lägger någon större energi på sådant vid det är laget men jag vill ändå uttrycka mig kring hennes hyckleri. Alexandra påpekar ofta kring att “vi alla ska få se ut som vi vill” ändå är hon den person i bloggvärlden som mest bidrar till detta tråkiga fenomen att vi kvinnor jämt ska kommentera varandras kroppar. Alexandra pratar ofta vad som är sunt och inte sunt. Vad hon gör med sin kropp för stå för henne men att påpeka hur andra ser ut på ett väldigt elakt sätt, det är inte okej. Och jag tror på riktigt att Alexandra tyvärr lider av BDD (läs mer här). Det är en störning som gör att man har en bild om sig själv som inte som stämmer. För att vikt och utseende verkar vara bland det viktigaste i hennes liv vilket jag tycker är tragiskt. Jag har sett Alexandra ändra utseende under de senaste åren vilket man gör (jag med!) men enligt mig så har hon opererat sig till en helt annan person. Jag tror att hon mår väldigt, väldigt dåligt. Jag hoppas innerligt att hon förstår att hennes fokusering på vikt och valkar inte hjälper henne någon vart utan bara får henne att må sämre, och inte bara hon utan folk i hennes omgivning också. Jag vill att hon gärna funderar på frågan: Hur kan mina love handles störa dig så mycket? För jag själv förstår det inte, jag är ju stolt över min kropp. Räcker det inte? Jag tror att Alexandra lider av BDD, där man har fel självuppfattning om hur man ser ut. Därav försökt att se ut som Natacha Peyre

 

  .

Av derdour - 30 oktober 2012 23:14

Cyklade m hundarna när jag kom hem fr stallet (cyklar dit & hem) 6 sedan fixade jag middag. Dottern kom hem samtidigt m sin kompis. Dem hade varit i NACKa & shoppat lite. Ska ta foto på det hon köpt. Så dem åt köttförsssås & spagetti, jag åt sweet and soursås m fläskfilè & bulgur. Gott som sjutton var det. Sedan duschen & sen fika m styvdottern & hennes goa plutt Loke. Hon hade bakat goda kakor, så jag fick ett medd på FB COME OVER TO THE DARKSIDE I HAVE COCKIES ha haa hon är så rolig. Hade köpt en body till Loke m Mumintrollet på. Snackade bort en stund m henne innan tvättstugan. Hennes bulldog Bubba gillade mina  skor som han dreglat lite lagom i, Ha haa! Dottern kom & hämtade mig när det var dax att tvätta. Så nu väntar jag på att det ska bli klartså man kan sova. Blir stallet i morrn oxå & även torsdag.



Lille Loke sov gott i min famn.  

 

Bild på bodyn kommer....

 

Natti natt på er....

Av derdour - 30 oktober 2012 22:51

Det vart stallet i dag, hjälpte Lena m Lilleman. Han är så gullig & fin, gick en sväng m honom i skogen ef Grimar & Carolina som värmde upp innan ett pass på volten. Fick en förfrågan om jag kunde vara hästvakt åt Lorden i dec när Mia åker utomlands, det ska bli nice. Rider inte honom då han är en häst som kräver en lättare något ryttare. Men tycker lika mycket om att pyssla m hästarna. Lorden är en lite försynt herre men m motor. Så mysig & snäll.


Lite bilder.....


  Carolina & Grimar i dag


 

Lorden.



 

Lilleman.


Av derdour - 29 oktober 2012 19:10

Hann cyklat till Willys i dag oxå, men på hevägen började skitvädret. BLÄÄÄ..


Tog en snabbtur m hundarna sen he & käka & sen somnade jag he hee. Gillar inte när det regnar! Vill ha sol!


Hade tänkt cykla till stallet & kolla Grimar som skulle bli skodd & sen Carolina som rider på ridskolan. Men men går fler tåg.


Nu tänkte jag baka lite för det är så tråkigt ute & mörkt. Blir en tur m hundarna oxå. BRRR fryser redan...

 

Bilder kommer om jag bakar...

 

 

Av derdour - 29 oktober 2012 01:19

 
    

Av derdour - 29 oktober 2012 00:52

 

Ovido - Quiz & Flashcards