Alla inlägg under november 2012

Av derdour - 11 november 2012 18:25

 

Av derdour - 11 november 2012 14:23

Usch för mörka regninga höstdagar! Jag känner mig jätteseg & trött pga detta. Tuva &jag vaknade vid 10 av att Pirre spydde i sängen, inte så fräscht. Så det var bara att torka rent & lägga sängkläderna i tvätten. SUCK...


Tuvas frukost vart pannkaka & sylt, sj åt jag turkisk yoghurt m hallon & banan, gott som sjutton. Till lunch åt hon & dottern falukorv & makaroner.


Har cyklat m hundarna en sväng & Albin vart så skitig så han fick bada. Sen hade han lite blää i rumpen oxå. Så när han badat klart vart det rally i lgh som vanligt. Han är bra rolig den hunden.


Strax ska vi till Emma m famikj & fika lite & lämna en overall till lilla Loke.


Dottern städar rummet & väntar på kompisen.


Ha en skön söndag.

 

 

Tuva <3

Av derdour - 10 november 2012 03:46

 

Av derdour - 10 november 2012 03:39

Av derdour - 9 november 2012 23:54

Handlat på Karlsson/Willys. Dottern köpte ny jacka, en kort modell m skärp i midjan vart de för 500 kr. Sedan fick hon hårfärg & lite annat. Sälv köpte jag ett par vantar som jag så klart glömde i stallet, suck. Jag är bra trög vad gäller att minnas vad jag lägger saker.


Vart en ridskole kväll igen, en pause för Lena skulle köpa present år sin sons tjej & en jacka till sin dotter. Vi käkade lite MC Donaldsmat oxå. Tack snälla för den :-). Carolina fick rida en ny häst på sista lektionen & det gick bra. En stak häst bara 7 år. Men han var go & gjorde sitt bästa. Första lektionen red hon en lite äldre häst som var jättetrevlig. Hon är duktig /& kan rida de flesta hästar. Måste kännas nice att kunna det. Trivs jätte bram Lena & Carolina & sedan att få vara i stallet m hästar gör det ju inte sämre. NÖJD TANT MIJA!


Duschat & käkat så nu blir det lugnt innan sista kissrundan m hundarna. Natti natt på er...

Av derdour - 9 november 2012 10:45

Snart blir det en cykeltur till WILLYS/KARLSSON för att handla lite. Kallt ute i dag -2 & sol. Får klä mig ordentligt så jag inte fryser.


Fredag i dag, skulle gått ut m Fuat i kväll men vet inte om jag klarar av det m min värk. Så vi får ta det i morgon el nästa helg. SUCK skit värk!


Dottern hemma från skolan pga värk, hon har sovit dåligt i natt pga detta. Så jag sjukanmälde henne i morse,


Ha en skön dag i solen...

 

  

Av derdour - 8 november 2012 22:08

Rider ju Lavina onsdagar så det vart en tur men tyvärr fick vi gå hem för Lavina markerade vid trav. Hon har förmodligen sträckt sig i hagen när dem rejsat m Kringlan den nya hästen som står i hagen bredvid. Hon kommer fr samma stal som Grimar som min kompis har & som jag ridit några ggr. Så henne vet jag lite om, en häst m hjärtat på rätt ställe <3. Så Kerstin massearade in lite liniment på korset/ryggen där hon reagerade. Så lite vila & promenader så blir det bra.


   

Kringlan & Lavina
                         

I går var det dressyr specialen för Carolina på ridskolan, hon red CABOMBA en herre på 14-15 år ca 183 cm. En välskolad häst men lite tung. Det fixad han & Carolina perfekt. Tyvärr har han problem m hovarna & fått en stålplatta höger fram då han fått ngn form av hovframfall vet inte riktigt vad det är sedan har han en skada fr sommarhagen på detta ben/hov men ingen hälta. Fikade m Lena mamma tll Carolina & min väninna. Carolinas nya ridstövlar av märket BOKAJ hade kommit oxå. En julklapp fr hennes store bror. 3500 kostar dessa. Fodrat på SNYGGBODA efter ridningen.


 

Lena & Grimar i kväll.


I kväll var det Grimars tur att vara m på lektionen m Carolina. Det gick bra det oxå. Vi filmade lite men tyvärr är jag ju amatör ha haa. Lite fika vart det igen, sen hem & fixa den lilla gula kulan. Som vart varm & ville klia sig på mig & Lena. Ha haa lena klia honom & han mig. Såå söt! Pussade på LORDEN & LILLEMAN oxå. ROXAN & Lina skulle vart med men hade vaccinerad så hon fick vila i stället.

 

     

Roxan, Lorden & Lilleman.

 

Cyklade sen hem & sen en tur m hundarna på cykeln & mötte dottern. Sen middag & nu chillar jag lite m vovvarna.

 

Ridstövlarna Carolina köpte


 

 

Trött som bara den, blir lite film & sen sova, natti natt....

Av derdour - 8 november 2012 21:25

Var hos läkaren i dag på fm, fått ny medicin mot min fibro värk. Sen skickade han en remiss till röntgen ang mina domningatr i händer & armar. Vi pratade om min vikt & jag fick mäta & väga mig sen togs det prover på socker mm. Så nu kanske det kan hända något. Håller tummarna!

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards