Alla inlägg den 1 november 2012

Av derdour - 1 november 2012 23:27

Var m min vän Lena & hennes dotter i stallet i går & fixade m hästarna. 16-20.30 Lilleman fick mockat av mig & lite morötter. Sedan var det ridskolan för hennes dotter Carolina igen. Hon har liteatt rida igen så det vart 2 lektioner i rad. Jag & Lena agerade hästskötare åt henne. Först var det Silas som fixades & ef det en häst hon inte ridit som kallas Humla som ett 5 årigt skimmelsto på över 170 cm. En jättetrevlig dam. Men som sagt väldigt ung. Båda lektionerna gick bra, men Carolina är ju så duktig så det var förväntat. Humla skötte sig fint som unghäst. Silas är en gentleman, men vart lite trött av dressyrspecialen. Förstårligt.Lena & jag fikade & snackade om allt & inget medans vi väntade. Sen upp & fodra Grimar & gänget & natta dem.

 

 

Silas i går.


I dag är Lena på kryssning så vi skötte oss sj & tog in hästarna vid 17 & sedan ner på ridskolan igen. " lektioner i dag oxå men m 2 tim väntan emellan. lite trögt men tiden gick ändå fort. Cabomba på 1:a lektionen & Humla på den andra. Humla har lite svårt m galoppfattningarna så det fick Carolina jobba med lite. Sen var det skänkelvikningar som gällde på båda lektionerna & galoppfattningar. Allt funkade bra i dag. Cabomba är välutb men tungriden så det var lite jobb. Men Carolina fixar det gallant.Lite fika i dag oxå & hjälpte henne, hon är så gullig & tacksam för allt. Tycker det är kul att kunna vara till hjälp & att hon vill ha min hjälp. Fick skjuts hem m cykel i dag så snällt av Mike hennes far att hjälpa mig. Kom hem 22.30 ca.

 


Nu är jag trötter men ska kissa vov så hon får sova här. Natti natt på er...


Av derdour - 1 november 2012 15:03



 

 

RING DET HAR JAG GJORT!

Ovido - Quiz & Flashcards